Μαρία Γερανιωτάκη
αποστολή e-mail
marita_fts2@yahoo.gr
10/9/2019
Διδασκαλία των ελληνικών σε μη φυσικούς ομιλητές της ελληνικής (παιδιά-εφήβους-ενήλικες) είτε μένουν στην Ελλάδα είτε όχι. Διδασκαλία και εκμάθηση των ελληνικών ως ιδιαίτερο είτε σε ολιγομελή γκρουπ.
Χρήση ειδικής διαδραστικής (interactive) εκπαιδευτικής πλατφόρμας και εφαρμογών διδασκαλίας. Καινοτομία στην εξ αποστάσεως διδασκαλία με καλύτερα αποτελέσματα από την παραδοσιακή.
Ας εκμηδενίσουμε τις αποστάσεις και τις άσκοπες μετακινήσεις για πιο ποιοτική εκμάθηση και διδασκαλία.
Στο μάθημα χρησιμοποιείται ο λευκός πίνακας (όπως σε μια σχολική τάξη), όντας εμφανής στο/στους μαθητή/ές, σε ψηφιακή μορφή. Μαθητής και δάσκαλος μπορούν να αλληλεπιδρούν γράφοντας (όχι μόνο πληκτρολογώντας) στον ψηφιακό πίνακα, παράλληλα. Ωστόσο, οι δυνατότητες που προσφέρονται μέσω της Online διδασκαλίας κι εκμάθησης είναι παραπάνω από το απλό γράψιμο στον ψηφιακό διαδραστικό πίνακα.
Οι διδακτικές μέθοδοι στηρίζονται στην επικοινωνιακή προσέγγιση, την μαθητοκεντρική και ομαδοσυνεργατική. Το μάθημα προσαρμόζεται στις ανάγκες και στο μαθησιακό προφίλ του/των μαθητή/ών. Παρέχονται σημειώσεις και προσωπικό εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με τις νέες μεθόδους εκμάθησης και κατάκτησης των ελληνικών. Αναπτύσσονται οι δεξιότητες πρόσληψης (ακοή-ανάγνωση) και παραγωγής (ομιλία και γραφή). Δίνεται η ανάλογη ανατροφοδότηση. Τα μαθήματα διεξάγονται σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς είτε ο μαθητής επιθυμεί να δώσει εξετάσεις για την απόκτηση του πιστοποιητικού ελληνομάθειας (όλα τα επίπεδα). Ακόμα κι αν δεν επιθυμεί ο μαθητής να συμμετέχει σε εξετάσεις, μπορεί να διδαχτεί τα ελληνικά για προσωπικούς λόγους.
Greek as second/foreign language: one to one or small group lessons. Teaching/ Learning approaches: communicative, task-based learning, learner-centred, cooperative learning and others according to learner profile/style and needs. Receptive (understanding words and language, listening, reading) and expressive skills (using words and language, writing, speaking). Feedback, interactive tasks and exercises to each student, use white board. My lesson and my curriculum follow the international CEFR (Common European Framework of Reference). Additionally, student/s can participate in examination for the Certificate of Attainment in Modern Greek (all levels, children-adolescents-adults) or learning for pleasure.
Εκπόνηση εργασιών | Προσωπικές σημειώσεις | Χρήση εξωσχολικών βιβλίων | Συχνά διαγωνίσματα | Διδασκαλία σε γκρουπ | E-learning
e-learning σε κάθε περιοχή